Kurs Tai Chi – nauka formy 24 ruchów stylu Yang o n – l i n e

Zapraszamy na 3-miesięczny kurs Tai Chi prowadzony online.

Termin kursu:
26.05.2020- 13.08.2020 (24 zajęcia po 90 minut )
transmisja na żywo w zamkniętej grupie,
we wtorki i czwartki od godziny 16.30 do 18.00

Kurs będzie odbywał się on-line w zamkniętej grupie na fb. Ta wersja uczestnictwa będzie miała swoje walory, np. to, że można wielokrotnie odtwarzać sesję, czy też w razie nieobecności na żywo, odsłuchać ją w późniejszym czasie.

Tai Chi to szczególny rodzaj aktywności ruchowej. Jego początki sięgają XII wieku n.e. i był pierwotnie uprawiany jako tak zwana wewnętrzna sztuka walki, w której najważniejszymi czynnikami były zarówno bardzo wysoki poziom koordynacji ruchowej oraz świadomości ciała i otoczenia, jak i wykorzystanie energii wewnętrznej Chi. Te właśnie aspekty – a nie siła fizyczna – decydowały o skuteczności i wyjątkowości tej sztuki.
Tai Chi było na przestrzeni wieków uprawiane przez rodzinne klany – stąd wzięły się główne style: Chen, Yang i Wu, a także różne odmiany Wudang Tai Chi. Wiele zaawansowanych umiejętności utrzymywano w tajemnicy i nauczano ich tylko wybranych uczniów.
Istnieją również inne wewnętrzne sztuki walki (Baguazhang, Xingyi), a także formy Tai Chi z bronią.

Jednak uprawianie Tai Chi przynosi również wielkie korzyści zdrowotne i ten właśnie aspekt tej sztuki jest obecnie rozwijany zarówno w Chinach, jak i na Zachodzie.
Ruch Tai Chi jest powolny i płynny – choć można go również wykonywać w sposób dynamiczny.
Tai Chi jest często nazywane medytacją w ruchu, ale można również powiedzieć, że jest to poezja w ruchu.
Zdrowotne efekty uprawiania Tai Chi dotyczą zarówno ciała, jak i umysłu. Tai Chi zwiększa świadomość ciała, rozluźnia wszelkie blokady – również te głęboko ukryte i integruje całą jego strukturę. Prowadzone od około 30 lat badania – zarówno w Chinach, jak i w USA (m. in. na Wydziale Medycznym Uniwesytetu Harvarda) oraz kilku innych krajach – wskazują na wielką użyteczność Tai Chi w rehabilitacji, na przykład przy zaburzeniach równowagi, chorobie Parkinsona, problemach z koordynacją ruchową, chorobach układu krążenia i wielu innych. Tai Chi można ćwiczyć do końca życia, jego uprawianie jest bardzo korzystne dla ludzi starszych (choć nie tylko!).

Jeednak przed wszystkim o unikalności Tai Chi stanowi to, że uprawiając tę sztukę otwieramy się na wymianę energii z otoczeniem.
Energia przenika cały Wszechświat i nas również. Jeśli tylko na to pozwolimy, może nas ona wzmocnić i uzdrowić. Ucząc się jej wyczuwania, wysyłania i przyjmowania zwiększamy naszą percepcję i wrażliwość. Zaczynamy rozumieć, że świat jest dużo większy i piekniejszy, niż kiedykolwiek nam się wydawało.

Czego się nauczymy?
Program kursu obejmuje:
– Naukę formy 24 ruchów stylu Yang (jest to skrócona wersja oryginalnej formy 108 ruchów, opracowana kilkadziesiąt lat temu w Chinach właśnie w celu ćwiczenia dla zdrowia)
– Ćwiczenia rozluźniające i rozciągające
– Tai Chi Qigong, czyli specyficzne ćwiczenia rozwijające energię Chi i harmonizujące jej przepływ, wspomagające praktykę Tai Chi
– Naukę naturalnego, pełnego i świadomego oddychania
– Naukę koncentracji i uważności – w tym ćwiczenia medytacyjne.

W trakcie kursu będziemy również mówić o tym, jak wykorzystać praktykę Tai Chi w naszej codziennej aktywności, a także w różnych dziedzinach sportu.

Prowadzący: Adam Trocki
Praktykuję Tai Chi i Qigong od ponad 20 lat. Zajmuję się również medytacją i pogłębiam swoją wiedzę na temat taoizmu i buddyzmu w jego róóżnych odmianach.
Moi nauczyciele:
– Tadeusz Gacki – w wydanej w Pekinie w 2008 roku Encyklopedii Kung Fu wymieniony w gronie 100 najwybitniejszych współczesnych artystów sztuk walki;
– Zhang Feng Jun – mistrz Kung Fu i wewnętrznych sztuk walki, od ponad 20 lat przebywający w Polsce;
– Tenzin Wangyal Rinpocze – wybitny nauczyciel tybetańskiej duchowej tradycji Bon.
W ramach mojej nauki odbyłem również kurs podstaw Uzdrawiającego Tao prowadzony przez mistrza Mantaka Chia.

Termin kursu:
26.05.2020- 13.08.2020 (24 zajęcia po 90 minut )
transmisja na żywo w zamkniętej grupie,
we wtorki i czwartki od godziny 16.30 do 18.00

Miejsce: tam, gdzie jesteś, potrzebujesz niewielki kawałek wolnej przestrzeni do ćwiczeń, nie potrzeba ani maty, ani żadnego sprzętu;

Zapisy: @Studio Dakini, mail: dakini@dakini.pl, tel.: 531 576 198

Kurs trwa 3 miesiące, ale rozliczenie jest miesięczne. Cena kursu 160 zł/miesiąc. Jest mozliwość opłaty całości jednorazowo.
Wpłata na konto: Dakini 20 1140 2017 0000 4002 0292 7945

Istnieje możliwość uzyskania certyfikatu potwierdzającego ukończenie kursu – w tym celu konieczne jest osobiste spotkanie z prowadzącym i dodatkowa opłata w wysokości 100 zł.

WAŻNE INFORMACJE DLA UCZESTNIKÓW KURSU
– ćwiczymy boso, w skarpetkach przeciwpoślizgowych lub lekkim obuwiu nie ślizgającym się i zapewniającym dobre wyczucie podłoża
– ubranie luźne, nie krępujące ruchów
– przygotowana poduszka do medytacji lub inne wygodne miejsce do siedzenia
– osoby z kłopotami zdrowotnymi prosimy o konsultację z prowadzącym email: at3141@gmail.com
– na zajęcia prosimy o stawianie się punktualnie

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *