Kurs tai chi qigong dla zdrowia i długowieczności

Tai chi to sztuka walki, jest systemem opartym na naukach medycyny chińskiej. Wielokrotne powtarzanie sekwencji ćwiczeń daje odczuwalną poprawę stanu zdrowia, zarówno w przypadku urazów sportowych, jak i w stanach zwyrodnieniowych oraz schorzeniach przewlekłych. Tai chi to jedna z metod, która przyczynia się do utrzymaniu dobrego stanu zdrowia oraz do usunięcia blokad energetycznych w organizmie. Precyzyjne wykonywanie ćwiczeń według obowiązujących w tai chi zasad, to ćwiczenie płynności, harmonii i piękna w ruchu. Wykonywane powolne ruchy mogą również zostać zastosowane w samoobronie, której elementy stanowią integralną część treningu tai chi. Tai chi ma charakter ćwiczeń zarówno rehabilitacyjnych, jak i ogólnorozwojowych, poprawia siłę i kondycję fizyczną.

–Qigong to ćwiczenia zdrowotne przeznaczone dla osób w każdym wieku szczególnie dla seniorów, osób po zabiegach kardiologicznych, oraz nie mających wcześniejszego przygotowania ruchowego. Prowadzone są z uwzględnieniem indywidualnych możliwości ruchowych. Ćwiczenia mają działanie usprawniające aparat ruchowy oraz funkcjonowanie wszystkich układów fizjologicznych, poprawiają ruchomość stawów nie powodując niebezpieczeństwa kontuzji. Obecnie, w związku z dużą ilością osób z zaburzeniami procesu oddychania, ćwiczenia są wskazane z uwagi na usprawnianie aparatu oddechowego, poszerzają oskrzela, powodują lepsze krążenie krwi.
Qigong to:
– profilaktyka zdrowotna;
– stopniowe poszerzanie zakresu ruchomości układu ruchowego;
– korekta ustawienia kręgosłupa;
– likwidacja stanów zwyrodnieniowych stawów;
– regulacja funkcji fizjologicznych wszystkich układów;
– poprawa kondycji fizycznej;
– poprawa zdolności koncentracji;
– poprawa umiejętności uczenia się i zapamiętywania informacji;
Ćwiczenia te koordynują pracę wszystkich układów fizjologicznych poprzez wpływ na gospodarkę hormonalną.
Podstawą nauki jest wsłuchiwanie się w ciało. Osiąganie postępów zależy od stanu naszego umysłu, ponieważ gdy umysł jest spięty, to ciało również. Jeżeli umysł jest spokojny i rozluźniony, staje się bardziej spostrzegawczy i wrażliwy dając nam możliwość szybkiej reakcji, działania oraz podejmowania właściwych decyzji.

Nauczyciel: Iwona Korlacka
Jako instruktor jogi i tai chi qigong pracuję w wielu ośrodkach, w sektorze kultury oraz w Szpitalu w Katowicach Murcki, na Oddziale Rehabilitacji Kardiologicznej, prowadzę zajęcia z rehabilitacji z pacjentami po zabiegach kardiologicznych.
Od 1980 r. zajmuję się działalnością rekreacyjno-sportową. W latach 1986-1989 pracowałam na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach prowadząc zajęcia z zakresu histologii, biologii, rekreacji ruchowej i sportu.
Systematycznie uczestniczę w szkoleniach z zakresu prowadzenia zajęć rekreacyjnych z różnych dyscyplin sportowych. Prowadzenie zajęć mających znaczenie dla profilaktyki zdrowotnej stanowi cel mojej edukacji w zakresie instruktażu zajęć ruchowych o charakterze rekreacyjno-relaksacyjnych.
Ćwiczę od 1988 r., uczę się u wielu nauczycieli.
Taiji Qi styl Chen – nauka u Mistrza Chen Xiaowang i jego syna Chen Yingjun oraz Jana Silberstorff i innych. Uczę długiej formy chen, dynamicznej formy chen oraz form z bronią: szabla, podwójna szabla, miecz, podwójny miecz, włócznia, halabarda oraz zastosowań technik tai chi w walce i samoobronie.
Zhao Bao Taiji – nauka u Mistrza Shi Su Gang z Klasztoru Shaolin.
Tian Di Fo, Wu Qin Xi, Ying Qi Gong – nauka u Mistrza Shi Su Gang z Klasztoru Shaolin i inne formy u Mistrza Howarda Choy oraz u licznych mistrzów i nauczycieli sztuk walki.
Data: 21.09.2023,
czwartki,
godzina: 17.30 – 18.45
Miejsce: Studio Daikini, Partyzantów 44, Bielsko Biała
Cena: 160zł za 4 zajęcia
Zapisy:
Studio Dakini: 531576198
mail: dakini@dakini.pl, tel.: 531 576 198

Zaliczka – 90 zł tytułem „Kurs tai chi qigong″
Nr konta: http://dakini.pl/kontakt/
Pozostałą kwotę 70 zł wpłacamy gotówką na pierwszych zajęciach.
Mamy ograniczoną liczbę miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń. Serdecznie zapraszamy!
Tematy poszczególnych zajęć kursu:
1. –
Zapoznanie z zasadami ćwiczeń, pozycja stojąca i jej zdrowotne walory, zestaw na rozgrzewkę z tradycji EMEI, zestaw ćwiczeń oporowo-oddechowych, zastosowanie I zasady w tai chi – chan si gong na jedną rękę, forma 9-ruchowa stylu Chen, zestaw osiem kawałków brokatu, ćwiczenie bębny niebiańskie, automasaż kończący zajęcia.
2. 1-
Zestaw na rozgrzewkę z tradycji EMEI, chan si gong na pojedynczą rękę, forma 9-ruchowa tai chi styl Chen, ćwiczenie „ręce lekkie jak chmury”, zestaw ćwiczeń oporowo-oddechowych, krótka forma lecącego żurawia, ćwiczenie bębny niebiańskie,
automasaż kończący zajęcia.
3. –
Zestaw na rozgrzewkę z tradycji EMEI, chan si gong na pojedynczą rękę, zestaw ćwiczeń oporowo-oddechowych, długa forma lecącego żurawia, zestaw osiem kawałków brokatu, z zestawu form pięciu zwierząt – forma niedźwiedzia, ćwiczenie bębny niebiańskie, automasaż kończący zajęcia.
4. –
Zestaw na rozgrzewkę z tradycji EMEI, chan si gong na pojedynczą rękę, zestaw ćwiczeń oporowo-oddechowych, długa forma lecącego żurawia, zestaw osiem kawałków brokatu, z zestawu form pięciu zwierząt – forma niedźwiedzia, ćwiczenie bębny niebiańskie, automasaż kończący zajęcia.